måndag 20 maj 2013

11 | Armband

Förra helgen befann sig jag och min sambo hos hans föräldrar i Mora. 
Där passade jag på att påta två armband, ett av melerat garn och ett av två olika garn.

Detta av melerat garn blev randigt, knäppt med en knapp av björk. Jag är så himla glad 
över min nya skruvdragare/borrmaskin! Då kan jag göra riktigt fina knappar alldeles själv.


Man kan antingen vira det fyra eller fem varv, beroende på om man vill att det ska sitta
tight eller lite lösare.

Såhär blev det andra armbandet, ett syskon till SSF halsbandet. 


Knappen är handgjord av en nedfallen tallgren. 


Vad tycks?


Last weekend I visited my in laws and made these two bracelets. They are made from I-cord and
some crochet. The buttons are handmade by me, I just love my new drill! Nice huh? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar